مددی برای بهبود

مددی برای بهبود

وبلاگ شخصی بابک علی زاده
مددی برای بهبود

مددی برای بهبود

وبلاگ شخصی بابک علی زاده

تجربه استفاده دو هفته ای از ویندوز ۱۱

بعد از مدتی دوباره اومدم یه مطلب بنویسم و اونم اینکه روی کامپیوتر خونه بعد از حدود ۱۰ سال از لینوکس فدورا خداحافظی کردم و ویندوز ۱۱ رو نصب کردم.

با توجه به اینکه کامپیوترم زیادم قدیمی نبود (cpu i7 /hard 240g ssd/vga gt740) انتظار داشتم سرعت خوبی داشته باشه و بعد از نصب هم همین طور بود.

بعد از نصب واقعا سرعت لود شدن سیستم عامل خیلی سریع بود و خودم هم خیلی حال کردم باهاش .

در ویندوز ۱۱ برعکس ویندوز ۱۰ و ۷ و ... اگه تعداد نصب نرم افزارهاتون هم کم و بیش زیاد باشه موقع لود اولیه و بوت شدن تاثیر آنچنانی روی بوت شدن سیستم نداره.

همه چیز خوب پیش میرفت و ظاهرا یه آنتی ویروس مجانی هم داشت.  با توجه به اینکه من از phpstorm زیاد استفاده میکنم در موقع نصب لایسنسی که خریده بودم خیلی مشکل داشتم  و مشکل هم رفع نشد تا اینکه من متوجه شدم هیچ کاریش نمیشه کرد و مجبور شدم کرکشو نصب کنم که در کمال ناباوری با کرک مشکل حل شد.

قول مرحله بعدی نصب وب سرور برای توسعه بود و من اومدم از پکیج آماده wamp استفاده کردم که آپاچی و .... رو داخل خودش داره ولی متاسفانه خیلی کند بود به صورتی که برای استفاده در هر درخپاست حداقل ۳-۴ ثانیه تاخیر در پاسخگویی داشت.

هر چی استفاده و نرم افزار ها بیشتر می شد سیستم سنگینتر و اتفاقات غیر منتظره بیشتر میشد. یه جایی که برام جالب بود اینکه یه پکیج با حدود ۴۰۰۰ تا فایلو میخواستم از فولدر کپی کنم ولی بعدا دیدم چند تا فایل که اسمشون طولانی بوده کپی نشده.

ویندوز ۱۱ واقعا خوشکل طراحی شده  مخصوصا بخش تنظیمات که جایگزین کنترل پنل مرخذف شده هر چند بعضی تنظیمات هنوزم از اون بخش لود میشن.

بعد از دو هفته یک فلش مموری رو به کامپیوتر زدم که یه فایل کپی کنم که متاسفانه بعد از اون اتفاق تمام فایل های کامپیوتر کد شدن و یه نرم افزار روی دسکتاپ اومد که فلانی یا ۵۰ دلار بده با تمام فایلات حذف میشن. منم چپن دیدم چاره ای نیست یه فلش آوردم و اوبونتو رو نصب کردم و الان که این مطلبو مینویسم چند دقیقه ای هست که اوبونتو لود شده . در کل تجربه خوبی بود اگه ویندوز اینقدر ویروس نداشت...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد