مددی برای بهبود

مددی برای بهبود

وبلاگ شخصی بابک علی زاده
مددی برای بهبود

مددی برای بهبود

وبلاگ شخصی بابک علی زاده

چرا از اوبونتو به فدورا مهاجرت کردم...

خوب چند روزی هست که بعد یه عمر با اوبونتو کار کردن این سیستم عامل دوست داشتنی رو با نسخه ۳۴ فدورا تعویض کردم و برای همیشه به سیستم عامل اوبونتو که از نسخه ۱۴٫۰۴ نصب شد و آپدیت شد پایان دادم.

  

حالا امروز خواستم درباره این اتفاق که چی شد به این نتیجه رسیدم براتون بگم که اوبونتو یه سیستم عامل خیلی خوبه چه از نظر ظاهری و چه از نظر فنی .خیلی داکیومنت ها هم براش نوشته شده و در صورت مواجعه به انواع مشکلات خیالتون راحت باشه که این مشکل قبلا برای یه نفر پیش اومده و در سایت استک اورفلو پرسیده  و جواب گرفته.

اما در طول زمان و با نصب پکیج های زیاد این سیستم عامل چابکی خودشو از دست میده و سنگین میشه هر چند که با ترفند هایی میشه روند کند شدن رو کند کرد ولی تجربه من از چندین نسخه از این سیستم عامل اینو نشون میده.

برنامه ها مدیریت درستی برای دسترسی به روت ندارن برای مثال کافیه به یه نرم افزار با دسترسی روت اجراش کنی میبینید در کسری از ثانیه کلیه فایل سیستم ها پرمیشن های عجیب و غریب میگیرن که باید ساعت ها وقت صرف کنید که ببینید کلا چه اتفاقی افتاده .

مورد دیگه که در مورد اوبونتو خیلی آزاردهنده هست در استفاده بلند مدت از این سیستم عامل ( و نه نصبش به صورت مجازی و یه تست زدن) متوجه میشید که رفتار دوستانه ای با ابزارهای قابل حمل نداره و انواع و اقسام مشکلات رو با اونا داره برای مثال در فلش های ذخیره سازی برای خودم پیش اومده که فایل کپی بشه و پیام موفقیت آمیز نشون داده بشه ولی موقعی که روی کامپیوتر مقصد میبینید هیچ فایلی کپی نشده یا اینکه فلش به صورت فقط خواندنی موت میشه و نمیشه چیزی روی آن ذخیره کرد و اگر چیزی از آن کپی بشه فقط یه شورت کات به فایل اصلی ایجاد میشه. اینا تجربهایی است که من خیلی ازشون رو با روش هایی حل کردم ولی متاسفانه همیشه این استرس وجود داره که این چنین مشکلاتی مجددا به وجود نیاد مخصوصا موقع به روز رسانی سیستم عامل و تعویض پکیج های اصلی .

اوبونتو با یونیتی خوب شروع کرد ولی واقعیت اینه که یونیتی پر از باگ بود و برای استفاده به عنوان میزکار اصلی مناسب نبود و باید به پایداری مناسبی می‌رسید اما متاسفانه کانیکال عجولانه به استفاده از اون اصرار داشت  و آخر سر هم خودش به این نتیجه رسید که در اثر عجله برای توسعه و خیلی از دلایل دیگه این میز کار درست توسعه داده نشده و مجبور شد استفاده از اونو کنار بزاره و برگرده سمت گنوم و پروژه اوبونتو فون رو متوقف کنه. به نظرم کانیکال باید از مایکروسافت و تجربه ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ موبایل درس میگرفت که نگرفت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد